Ti dnevi – Utrinki iz obdobja epidemije
Serija fotografij These Days Bojana Golčarja je vizualni esej, ki nas povede v eno najbolj prelomnih obdobij sodobne zgodovine – v čas pandemije COVID-19 in lockdownov. To obdobje, ki ga še vedno nosimo v kolektivnem spominu, je bilo zaznamovano z nenadno ustavitvijo vsakdanjega življenja, z zaprtimi javnimi prostori, odtujenostjo in izolacijo. Hkrati pa je bilo tudi čas introspekcije, čas, ko smo se mnogi prvič zares soočili z lastnimi mislimi, tišino in omejenostjo prostora.
Golčarjevo delo subtilno in poglobljeno beleži te kontradiktorne aspekte časa, ki je bil na trenutke nadrealističen, na trenutke zastrašujoč, a tudi nenavadno lep. Fotografije v seriji niso zgolj dokumentarne, temveč vstopajo v polje osebnega, skoraj meditativnega raziskovanja. Prazni prostori – opustele ulice, zapuščene klopi, prazni izložbeni prostori – so na Golčarjevih fotografijah več kot zgolj podobe lockdowna. Postanejo simboli širšega eksistencialnega vprašanja: kaj se zgodi, ko se človeštvo ustavi? Ko javni prostori, nekoč polni življenja, postanejo arene tišine in refleksije?
V seriji These Days igra svetloba ključno vlogo. Golčar mojstrsko izkorišča igro senc in odsevov, ki ustvarjajo vtis brezčasnosti. Na trenutke se zdi, da so fotografije ujete v liminalnem prostoru – prostoru med znanim in neznanim, med preteklostjo in prihodnostjo. Ravno ta občutek brezčasnosti pa daje seriji univerzalnost; ne govori le o specifičnem trenutku pandemije, temveč o krhkosti človeške izkušnje in o naši sposobnosti, da v negotovosti poiščemo pomen. Posebno pozornost si zaslužijo tudi detajli, ki jih Golčar zajema z nenavadno tenkočutnostjo. Prizori, ki bi jih v vsakdanjem življenju morda prezrli – svetloba, ki se lomi skozi zaprto okno ali tiha prisotnost narave, ki pronica skozi mestno sivino – postanejo nosilci globljih zgodb. Ti drobni trenutki nam omogočajo, da ponovno odkrijemo lepoto v tem, kar smo nekoč imeli za samoumevno.
Pomemben element Golčarjevega izraza je tudi uporaba digitalnih tehnik in filtrov, ki subtilno poudarijo atmosfero posameznih prizorov. S kombinacijo naravne svetlobe in premišljene obdelave ustvarja vizualni jezik, ki ni le realističen, temveč tudi simboličen. Barvni toni so pogosto utišani, kar dodatno izraža melanholijo in introspektivnost obdobja. Digitalni filtri in manipulacija tekstur prispevajo k občutku brezčasnosti, pri čemer pa avtor nikoli ne preči meje, kjer bi tehnika zasenčila vsebino.
Golčarjevo delo nas hkrati opozarja na človeško ranljivost in prilagodljivost. Prazni prostori niso le prikaz izgube, temveč tudi prizorišča tihe odpornosti. V tišini in osami se pojavlja prostor za introspekcijo, ponovno vrednotenje in celo upanje. Serija tako odpira pomembna vprašanja o našem odnosu do prostora, časa in drug do drugega.
V kontekstu globalne izkušnje pandemije so fotografije These Days neprecenljiv vizualni arhiv, ki presega meje časa in prostora. So opomnik na obdobje, ko smo se soočali z negotovostjo, a tudi priložnost za refleksijo o tem, kako naprej. Z današnje časovne distance serija ne deluje zgolj kot vizualni dnevnik izrednega obdobja, temveč odpira vprašanja o kolektivnem spominu, vplivu kriz na našo percepcijo prostora in skupnosti ter o tem, kako umetnost osvetljuje tisto, kar med trajanjem dogajanja pogosto ostane neopaženo.
Golčarjeve fotografije presegajo dokumentarno vrednost; postajajo univerzalni simboli časa, ki je spremenil naše razumevanje normalnosti in nas prisilil, da se znova soočimo z lastno krhkostjo. Bojan Golčar z mojstrsko fotografsko senzibilnostjo in tenkočutnim razumevanjem človeške izkušnje ustvarja serijo, ki ni le zapis zgodovinskega trenutka, temveč tudi poglobljena meditacija o tem, kaj pomeni biti človek v časih preizkušnje.